tisdag 19 februari 2008

R.I.P.


I söndags kväll var jag och såg Sweeney Todd (gå ni och gör likaledes) på Göteborgs bästa biograf. Tyvärr har SF beslutat att lägga ner densamma, så det var den sista aftonen någonsin på Palladium vid Kunsportsplatsen.
Jag har gått hela vintern och varit småförbannad över det där. Jag tycker att filmstaden Bergakungen är ett enda stort
meh och jag kommer att sakna min favoritplats på rad 18 i Palladiums pampiga salong.

Så här är en hälsning till de på SF som är personligen ansvariga för Palladiums snöpliga slut:


Det finns en särskild plats i en mörk och fasansfull dimension och där väntar CLOWNERNA på er!





Slutligen: det ligger några bildönskningar på kö för tillfället, men räds icke. Allt skola uppenbaras i sinom tid.

2 kommentarer:

  1. Tack Jenny! Äntligen en glasklar förklaring till min coulrophobia (krångliga ordet för clownfobi som jag aldrig kommer lära mig att säga). Jag menar - vem kan i ärlighetens namn påstå att clowner är goda varelser? Sen att vi inte delar åsikt om Sweeney Todd, det får vi diskutera någon gång över en flaska vin. Men först ska jag se hela filmen. Nä, Depp ska inte sjunga!

    SvaraRadera
  2. Det skrevs ju nyligen i dagstidningarna om ngn undersökning som visade att barn inte alls gillar clowner.
    Well duh...! Ungarna säger det alla redan tänker - clowner är skitjävlaläskiga. :{

    Vin säger du? Most assuredly yes!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.