söndag 6 juli 2008

Sunshine and lollipops

Käre Blaren, du önskade en gorefest-bild. Jag vet inte om jag kan sägas uppfylla kraven, men... Jag siktade på vidrig iaf. En liten blodsölig akvarell i sommarnatten.






Det här är en sån där rallysnabb skiss.
Jag är ett fan av skulptören Henrik Allert, vars djurmasker i keramik inspirerat mig till en del dylika motiv. Skissen är gjord med pastellpennor (hata eller älska dem? jag kan aldrig bestämma mig) på grå kartong.

Henrik Allerts verk kan man se bland annat i Handelshögskolans lokaler här i Göteborg, gå dit och titta.









Här till höger är en bild ur ett bilderboksförslag jag gjorde till en tävling (samma som de snälla trollen jag la upp för ett antal inlägg sedan). Därav den tomma fläcken mitt i bild - plats för text.
Jag gillar tornugglor. Andra ugglor ser så förbannade ut, men tornugglor har ett coolt, oberört utseende. Mössen längs ner se också rätt obekymrade ut.


Har snart semester och kan förhoppningsvis blogga lite mer då. Tänkte att nästa inlägg skulle bestå enbart av serieinslag. Is nice, yes?





2 kommentarer:

  1. Kuvl med nytt! Första fick mig att tänka på stjärtfejset i The Wall, Allert fick mig bland annat att tänka "Marino Marini och hela grejen får mig att tänka på konts och kutlur. Bra!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Just det, stjärtfejan, den likheten hade jag inte tänkt på. Hehe.
    Själv tänkte jag mest på Lovecraft och Clive Barker; jag läser nästan alltid en massa skräck på somrarna.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.