torsdag 16 oktober 2008

Sona si latine loqueris!

"Annars har det verkligen inte hänt mycket av intresse."
...skrev jag igår.
Där ljög jag ju! Hur tänkte jag?

I tisdags kväll var jag och såg Hellboy: The Golden Army. Flera stycken riktigt vassa actionsekvenser och äckelscener. Tyvärr haltade dialogen emellanåt på ett sätt som fick mig att ana att klippningen gjorts för hastigt. Men, ooo, en hel bunt överjordiska väsen à la Pans Labyrint! Angel of DEATH! Och en rätt skön fyllescen.
Jag är en partisk recensent eftersom jag avgudar Guillermo del Toro, men jag tror att 4- är ett ganska rättvist omdöme.

Vad som verkligen förbryllar mig är sammansättningen på reklamtrailersarna (vad i #@% är bestämd form plural av trailer??). Först visades ett slags behind-the-scene "dokumentär" om inspelningen av High School Musical 3. På detta följde en ordinarie trailer för samma film. Sedan kom reklam för High School Musical On Ice.
Det... måste väl ha blivit något lustigt fel, eller hur? För det finns väl ingen reklambokare i världen som tror att det var reklam väl riktad för en publik som köpt biljetter till Hellboy...?

Jag skulle ha gjort en passande illustration till det här inlägget, men tänker äta middag istället. Så varsågod, en Ink-bild istället. Med gris!


7 kommentarer:

  1. Men han har ju pantat tuban för att ha råd att dricka martinis. Det är väl fullständigt uppenbart...!

    SvaraRadera
  2. Jag fattade inte heller varför de megabombade oss med High School Musical III! Och så liksom flera reklamer för samma film efter varann? Lite overkill.

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag allt det är på tiden att du tecknar apor och dinosaurier!

    SvaraRadera
  4. Malin:
    Det är ju verkligen dåligt investerade reklampengar eftersom jag bara får mindre lust att se skiten; kanske kan man rentav säga att jag aktivt hatar Highschool Musical numera.
    Det är inte bara overkill - det är kinesisk vattentortyr!

    Jimmy:
    Men du har så RÄTT! :)

    SvaraRadera
  5. Picahulien... Picatchalien... er... vad det nu heter...

    SvaraRadera
  6. Så så, Blaren. Jag har en lista. Din önskan står överst på den.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.