onsdag 21 januari 2009

Rapport från snoozefronten


Jag har drabbats av den. Den stora, dånande tröttheten som sänker sig över en som en vadderad domkyrkoklocka, för att låna Berglins välsignat träffsäkra ord.
Jag halvsover mig genom gråtöckniga dagar och försöker komma på nya knep för att piggna till, för de gamla funkar inte. Solsken, espresso, flåsiga promenader, örfilar - lika trött är Jenny ändå.

Trots detta går tecknandet rätt bra, märkligt nog.

Och inte saknas det roliga grejer att fokusera på, no no. Jag menar:
--- snart är det dags för nästa del av HDK-kursen; ett par dagar i Stockholm med roliga återseenden och kreativ uppladdning. Här är en detalj från en workshopuppgift, där jag har gjort en egen version av en befintlig serie (jag valde Friends of Henry av Ole Comoll).


--- ännu snartare ska jag på Göteborgs Filmfestival och titta på diverse animerade äventyr.
--- planeringen av Serieveckan som jag är trevligt insyltad i. Missar ni den är ni hopplöst tråkiga!
--- Hourly Comic Day som infaller sön 1 feb.

Nu håller jag på att falla i dvala vid tangentbordet, så godnatt allihopa, wherever you are.

4 kommentarer:

  1. Januari är årets segaste månad, så är det bara. Inget funkar, tröttheten bara finns där (även om man kan ha kreativa stunder som du säger, har själv märkt det).

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där.. Min snooze-knapp får sig en smäll minst 5 gånger varje morgon.

    Vore väldigt spännande att få en rapport från filmfestivalen!

    SvaraRadera
  3. Duckula-citat är KÄRLEK!! *^___^*
    1 februari är en söndag, I say HELL YEAH let's do it!

    SvaraRadera
  4. Svensson: jo, det är ju samma visa varje år :/

    Camilla: Jag tänkte leka snobbig filmrecensent i nästa inlägg, hähä!

    Stef: HCD är veckans utmaning, I say! Jag är på, jag är gjord av på! :D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.