tisdag 13 januari 2009

Guld och gröna skogar

Som utlovat: Svenssons önskebild. Varsågod!


...och därmed tror jag mig ha uppfyllt alla önskningar jag hade fått in före 10 nov. De som drällt in efter dess tar jag hand om längre fram. Inga löften om när.


Skissa på tåg kan funka ibland, men har ni försökt skissa på bussen på väg till jobbet ngn gång? Gör inte det. Frustration är bara förnamnet.
Den här skissen kom itället till vid frukostbordet, mellan kaffekoppen och juiceglaset:




Länktips:
Totoro Forest Project bjöd in en stor skara konstnärer att göra egna bilder inspirerade av Miyazakis film Min granne Totoro. Verken såldes senare på auktion för att samla in pengar till Sayama Forest. Klicka på Gallery och titta storögt på alla finafina teckningar och målningar och skulpturer! Jag var jättesugen på att skaffa boken med alla bilder men nu är den slutsåld. *sigh*

6 kommentarer:

  1. Tackar ödmjukast. Har sparat den på min hårddisk.

    Nu kan jag ägna min fritid åt att tänka ut en novell åt bilden. Det ska bli ännu en story om en viss Melina Starr, new age-nunna.

    Snyggt djup i bilden, och vinrött-mot-grönt slår an en andlig ton.

    SvaraRadera
  2. Oooo, vad jag gillade Totoro Forest Project! Mycket bra tips och helst skulle jag vilja tapetsera mitt hem med bilderna.

    SvaraRadera
  3. Blaren: Tidsödande men kul. Sådeså.

    Svensson: Roligt att du tyckte om den. :) Synd att du fick vänta så länge på den bara.

    Camilla: Jag vet, en del bilder var ju helt saligt bra! Miyazaki är en superb inspirationskälla helt enkelt. :)

    SvaraRadera
  4. Totoro Forest Project...åhh sjukt bra. Önskar jag kunde...

    SvaraRadera
  5. Nu har jag skrivit en novell till inlägget, en epilog till en svit som avslutades i oktober förra året.

    In alles: purrrrfect!

    Det går inte att länka här, men inlägget ifråga ligger toppostat nu på min blogg, klicka på namnet. Annars hittar man det på 21 jan 2009 eller etiketten "Melinas resa".

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.