torsdag 22 december 2011

Havet är djupt

Glad midvinter, kära läsare! Dagen till ära presenterar jag en monsterbild:



Jag föreställer mig att det är så här en människa skulle se ut efter anpassning till marin miljö efter, säg, några hundra tusen år. Nästa gång du tar ett dopp i havet, kan du låta bli att fundera på om den här uppenbarelsen gömmer sig under bryggan? Hehehehehehee.

Det är ingen hemlighet att jag älskar att teckna monster, men den här bilden vill jag tillägna två andra monsterentusiaster - Stef Gaines (som har gjort ett fantastiskt och <3smickrande<3 porträtt av mig här, där jag liksom stiger upp ur Göta Älv...!) och Zmeu, vars blogg jag saknar ständigt (Zmeu, om du läser det här: Pleeeeaaase börja blogga igen, jag behöver dina bok- och filmtips!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.