torsdag 31 januari 2013

Bra saker





Imorgon ska jag delta i Hourly Comic Day, en alldeles utmärkt kreativ serieutmaning som infaller 1 feb varje år. Vem som helst kan testa och det finns deltagare från hela världens hörn. Här står allt man behöver veta, häng på om ni vill. Min idol Lucy Knisley brukar göra en väldigt ambitiös insats, kolla in förra årets t ex. Själv har jag deltagit en gång förut.
Givetvis lägger jag upp resultatet här så snart jag scannat in det.



Nu tänkte jag piska upp lite allmän entusiasm. Alltså, även om det är ett av mina naturliga tillstånd att gå runt och vara gothmörk i själen så kan det få räcka nu. Så hur som helst:

☞ Jennys lista på roliga grejer ☜
 som händer just nu/ganska snart

Min ateljékollega Jan Kustfält har sjösatt en sprillans ny webserie - Dodo and the Underdogg. Great stuff! 

Medley av fenomenala Lisa Medin kommer äntligen ÄNTLIGEN ut i februari! \(^o^)/

Det är mindre än en månad kvar tills Cloud Atlas har svensk biopremiär. Jag skiter högaktningsfullt i att den fått snorkig kritik hemma i USA, jag tror det här är my kind of episk übersvulstig film.

Jag håller på med en grej som heter Scrape Wounds. Det är ett rent självutvecklingsprojekt, men jag tror många av er kommer att digga det. Jag berättar mer senare, nyah-nyah.

Stockholms Internationella Seriefestival fyller moppe i år! Precis som förra året åker jag dit med ateljén.

Update: Malin Svedjeholm har avslöjat att det kommer ett Plåstra-album i vår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.