onsdag 30 januari 2013

Det är inte ens februari än

...men julglittret och nyårsbubblorna känns ack så avlägsna. 2013 har hittills bjudit på stelfruset vintermörker. Jag är inte imponerad.

I torsdags kom det tråkiga nyheter. Mitt förlag, Optimal Press, lägger ner verksamheten. Trots att det inte var en total överraskning (förlaget har haft det svårt det senaste året) så kändes det ändå mycket tungt.
Ingemar Bengtsson har följt arbetet med Ink i åratal, givit mig värdefull feedback och min första publicering i Allt för konsten 9. Att sedan få albumdebutera på Optimal gjorde mig gränslöst stolt; det var ju bland de böckerna jag ville att min bok skulle stå! Den stoltheten försvinner inte, fastän jag nu får söka mig någon annanstans.
Tack Ingemar!

På hemsidan står det ett slags meritförteckning av vad Optimal åstadkom under 21 år. Respektingivande är bara förnamnet. Staffan på Staffars Serier har bloggat om detta, likaså Stef Gaines i det här utomordentligt fina inlägget.

Hur det blir framöver med försäljning och restlager återstår att se. Men tillsvidare går det utmärkt att handla böcker från förlaget.
Så för säkerhets skull: har du funderat på att skaffa Med eller utan dig åt dig själv eller någon annan, gör slag i saken och skaffa den nu, HÄR! Där finns förstås inte bara min bok, utan en veritabel skatt av seriealbum att välja bland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.