måndag 23 december 2013

Lucka #23


23 dec: blunda och rita ett slumpartat trassel. Finn ett motiv och ta fram det.

Detta är en ritövning jag gjort ett oräkneligt antal gånger sen jag var liten och det är fortfarande roligt! Serietecknaren James Kochalka bloggade om att han lär ut det här till ungar han träffar på serieworkshops för att visa att man kan plocka inspiration ur ingenting (- Jag vet inte vad jag ska rita för gubbe ju. - Blunda och rita ett trassel.)
Idag såg jag en sköldpadda i mitt trassel.



Så ett tips för alla jullediga: För ett tag sen spelade BBC Radio4 in en radioteaterversion av Neil Gaimans Neverwhere med omsorgsfull produktion och stjärnspäckad skådislista (James McAvoy, Benedict Cumberbatch, Natalie Dormer, Anthony Head m fl). Nu går den att lyssna på igen! 6 avsnitt - ett avsnitt om dagen med start på juldagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.